Miejska i Powiatowa
Biblioteka Publiczna



w Nowym Dworze Mazowieckim

book
book

Bratobójcza wojna

Tyt. oryg.: "Brother`s war ".

Autor: Grubb, Jeff.




Legendy Dominarii opowiadają o wielkim konflikcie, zasnutym mgłą dziejów. O konflikcie pomiędzy braćmi Urzą i Mishrą o rządy nad kontynentem Terisiare. O potężnych maszynach, które zraniły i wypaczyły samą planetę. O walnej bitwie pogrążającej lądy w odmętach oceanu i wstrząsającej niebem.Epicka saga o Bratobójczej Wojnie.Opowieść o Mishrze i Urzy jest bodaj najbardziej

znaną historią Terisiare, którą zaniesiono do wszystkich zakątków Dominarii. Trudno jednak stwierdzić, czy jest kompletna i dopowiedziana, gdyż z biegiem lat powstało kilka jej wersji, odpowiadających czasom, kiedy ją opowiadano. W okresie znanym jako Mrok, Urza i Mishra przedstawiani byli jako złe charaktery o czarnych sercach, odpowiedzialni za upadek świata, który zostawili. Podczas długiego Wieku Lodu uznawano ich za potencjalnych zbawców, świętych patronów dawno pogrzebanych technologii, mogących jeszcze ocalić świat. Obecnie uważa się ich jednocześnie za bohaterów i łotrów, uczonych i głupców, wynosi pod niebiosa i odsyła do ognistych czeluści Phyrexii. W tej opowieści przedstawiono ich takimi, jakimi byli, ludźmi żyjącymi w swoich czasach, na których wpływał ? i którzy wpływali ? na otaczający ich świat.Trzymana przez Was w dłoniach wersja ? jak niemal wszystkie znane warianty ? opiera się przede wszystkim na Wojnach antycznych, epickim poemacie Kayli bin-Kroog. To jedno z niewielu kompletnych wydań, które przetrwały epokę Bratobójczej Wojny. Co więcej, autor skrupulatnie zbadał inne ocalałe źródła, a także dalsze edycje, usuwając z nich fragmenty ewidentnie nieprawdziwe lub wypaczone życzeniami i pragnieniami późniejszych pisarzy.Rezultatem jest najpełniejszy i uwspółcześniony zapis poczynań Urzy i Mishry oraz konfliktu, który wciągnął ich i cały świat. To interpretacja klasycznej opowieści przystosowana do dzisiejszych potrzeb. Czytelnik powinien uwierzyć w nią i w żadną inną.

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Jeff Grubb ; [tł. Jerzy Marcinkowski].
Seria:Magic, The Gathering; Cykl Artefaktów : ks. 1
Hasła:Powieść amerykańska - 20 w.
Adres wydawniczy:Warszawa : "ISA", cop. 1999.
Opis fizyczny:542 s. ; 19 cm.
Uwagi:Tyt. oryg.: "The brother`s war" 1998.
Twórcy:Marcinkowski, Jerzy. Tł.

Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Inne pozycje z serii

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. dla Dorosłych
ul. Paderewskiego 22

Sygnatura: 821-3 amer.
Numer inw.: 102877
Dostępność: wypożyczana na 30 dni

schowekzamów


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.





Serie (cykl) Cykl Artefaktów należy czytać w określonej kolejności:

book
Tom 1
Bratobójcza wojna

Legendy Dominarii opowiadają o wielkim konflikcie, zasnutym mgłą dziejów. O konflikcie pomiędzy braćmi Urzą i Mishrą o rządy nad kontynentem Terisiare. O potężnych maszynach, które zraniły i wypaczyły samą planetę. O walnej bitwie pogrążającej lądy w odmętach oceanu i wstrząsającej niebem.Epicka saga o Bratobójczej [...]

book
Tom 2
Wędrowiec

Wojna pomiędzy Urzą i Mishrą skończyła się. Rozpaczając nad śmiercią brata z rąk demonicznych sił, Urza wędruje pomiędzy światami.Lecz zakończenie Bratobójczej Wojny przekształciło go w kogoś potężniejszego. W głębi jego serca rozbłysła iskierka, która stała się zarzewiem płomienia nie do ugaszenia.Urza zamienił się w [...]

book
Tom 3
Strumienie czasu

Księga trzecia cyklu Artefaktów. Urza Wędrowiec ściągnął do Akademii na Tolarii najbłyskotliwsze umysły Dominarii. Razem pracują nad powołaniem do życia najpotężniejszego artefaktu jaki Urza kiedykolwiek zaprojektował, mając nadzieję użyć go podczas zbliżającej się inwazji Phyrexian. Niestety, czynione przez nich próby [...]

book
Tom 4
Linie krwi

Przelano krew.Nakreślono linie bitwy.Kończy się czas dany Tolarii na znalezienie tego, kto wykorzysta potęgę Dziedzictwa. Mroczny Władca wewnętrznego kręgu Yawgmoth, wydaje edykt: zabić Urzę Wędrowca.Z linii krwi równin Benalii, rodzi się bohater.