Polska klasyka fantasy na wesoło. W wyniku dywersyjnej działalności Zbójcerzy wysycha studnia w Mirmiłowie. Aby znów napełniła się wodą, Kajko i Kokosz muszą podążyć do serca puszczy, gdzie wśród niebezpiecznych borostworów żyje Pani Przyroda. Tylko ona może im pomóc...
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Janusz Christa.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Co byście zrobili, gdybyście pewnego dnia w waszym ogródku znaleźli odcisk wielkiej łapy, niepasujący do żadnego znanego wam stworzenia? Tosia nie miała wątpliwości - trzeba wyruszyć na wyprawę badawczą! Pełna zapału i chęci odkrywania udaje się wraz ze swoim wiernym towarzyszem Panem Preclem na poszukiwanie przygody.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Marta Falkowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Księżniczka Anna marzy, aby dokonać czegoś wielkiego, co nada jej życiu sens i przysłuży się całemu królestwu. Kiedy na ulicach miasta popłoch sieje dzikie zwierzę, Anna rusza mieszkańcom na pomoc - i przy tej okazji poznaje Mari, nieustraszoną młodą kobietę, która również pragnie przekonać się, na co ją stać. Dziewczyny postanawiają razem poznać życie miasteczka od podszewki i spróbować swoich sił w różnych zawodach. Tymczasem królowa Elsa musi załagodzić narastający konflikt z sąsiednim państwem i rozwikłać zagadkę zniszczenia rezerwatu przyrody. Zarówno Elsa, jak i Anna - do spółki z Mari, młodzieńcem Kristoffem, ożywionym bałwankiem Olafem i reniferem Svenem - stają przed nie lada wyzwaniami. Czy uda im się znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania? Czy przywrócą pokój w Arendelle?
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: pomysł i scenariusz Joe Caramagna, rysunki Kawaii Creative Studios ; [przekład z języka angielskiego: Adrianna Zabrzewska].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Do świata dwóch serdecznych przyjaciół, Wojtka i Rudego, nuda nie ma wstępu. Każda sytuacja może stać się początkiem wspaniałej przygody. Czy to w szkole, czy na osiedlowej górce, czy u babci na wsi - chłopcy nie przepuszczą żadnej okazji do zabawy... Nawet jeśli często wpadają przez to w tarapaty.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: [scenariusz i rysunki] Piotr Hołod.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rzymianie nie ustają w próbach podporządkowania sobie ostatniej opornej galijskiej osady! Tym razem planują podstępnie wykorzystać stary galijski obyczaj walki wodzów. Gdy jeden z wodzów wyzywa drugiego na pojedynek - ten nie może odmówić, a pokonany oddaje się wraz z całym ludem pod rządy zwycięzcy. Asparanoiksa ma pokonać kolaborujący z Rzymem galijski wódz Kolaboriks. Aby tak się stało, nie można dopuścić do tego, by Asparanoiks napił się dającego nadludzką siłę magicznego wywaru, który sporządza druid Panoramiks. Rzymianie szykują więc na druida zasadzkę w lesie, gdy ten idzie po zioła potrzebne do sporządzenia napoju. Jednak podstęp się nie udaje, gdyż czujni Asteriks i Obeliks w porę ich przepędzają. Niestety Obeliks tak niefortunnie rzuca menhirem, że głaz, zamiast w Rzymian, trafia Panoramiksa. Od tego uderzenia druidowi pomieszało się w głowie i nie pamięta receptury magicznego wywaru. Zbliżająca się walka wodzów wydaje się być dla niezwyciężonych Galów przegrana. Jednak nie poddają się i wpadają na przebiegły pomysł...
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: tekst René Goscinny, rysunki Albert Uderzo ; [przekład z języka francuskiego Jarosław Kilian].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni