Po obudzeniu się nastoletnia bohaterka odkrywa, że jest uwięziona w trumnie. Dodatkowo nie ma pojęcia, kim jest,gdzie jest i jak się tu znalazła. Okazuje się, że w połączonym z jej więzieniem pomieszczeniu znajdują się równie zaskoczeni ocalali.Za ich pokojem znajduje się korytarz pełen zakurzonych kości, ale żadnych ludzi, żadnych odpowiedzi. Dziewczyna wie o sobie tylko jedno - nazywa się Savage, co wypisano w nogach trumny. Zauważateż, że inni na nią liczą. Nie jest największa ani najodważniejsza, ale zpewnych powodów budzi powszechne zaufanie. Teraz, jeśli ma im się udać, dziewczyna musi sprawić, żeby zaufali sobie nawzajem. Muszą zmierzyć się z prawdą, niezależnie od tego jak bolesna by była.Dystopijna trylogia dla młodzieży.
Po obudzeniu się nastoletnia bohaterka odkrywa, że jest uwięziona w trumnie. Dodatkowo nie ma pojęcia, kim jest,gdzie jest i jak się tu znalazła. Okazuje się, że w połączonym z jej więzieniem pomieszczeniu znajdują się równie zaskoczeni ocalali.Za ich pokojem znajduje się korytarz pełen zakurzonych kości, ale żadnych ludzi, żadnych odpowiedzi. Dziewczyna wie o sobie tylko jedno - nazywa się Savage, co wypisano w nogach trumny. Zauważateż, że inni na nią liczą. Nie jest największa ani najodważniejsza, ale zpewnych powodów budzi powszechne zaufanie. Teraz, jeśli ma im się udać, dziewczyna musi sprawić, żeby zaufali sobie nawzajem. Muszą zmierzyć się z prawdą, niezależnie od tego jak bolesna by była.Dystopijna trylogia dla młodzieży.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Lawirowanie w świecie szkolnych układów i miłosne dylematy.Anika Dragomir jest trzecią najpopularniejszą dziewczyną w szkole. Ale w środku nie czuje się już tak pewnie... Na dodatek ulega miłosnemu zauroczeniu. Kandydatów na chłopaka jest dwóch: Logan, niekonwencjonalny romantyk i wyśmiewany outsider, oraz Jared, lider zespołu rockowego, pożądany przez każdą dziewczynę w miasteczku. Anika nie do końca wie, kogo wybrać, a każdy z adoratorów ma ciemną stronę.
UWAGI:
U dołu s. tyt.: Ya!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wyobraź sobie, że masz w swoim telefonie aplikację, która w każdej chwili podpowiada ci, co powinieneś zjeść, w co się ubrać, gdzie pójść i z kim się przyjaźnić. Czy zaufasz jej, że wybory, które ci sugeruje, będą dla ciebie najlepsze? W czasach, gdy firmy Google i Apple zastąpił koncern Gnosis, aplikacja Lux wydaje się narzędziem absolutnie niezbędnym. Jej użytkownicy są pewni, że bez Luxa nie mają szans na zdrowe i szczęśliwe życie. 16-letnia Rory też tak uważa. Właściwie jest zadowolona ze swojego losu, ale gdy dostaje się do elitarnej Akademii Theden i poznaje buntownika Northa, który nie korzysta z Luxa, zaczyna dostrzegać rysy na pozornie gładkiej powierzchni. Co kryje Akademia? Czym faktycznie była spowodowana śmierć matki Rory? Do czego doprowadzi odrzucenie wyborów aplikacji i słuchanie własnej intuicji?
UWAGI:
Na okł. : Spisek potężnych twórców oprogramowania.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Aura to pierwsza część nowej serii adresowana do młodszych nastolatek. Poprzez postacie bohaterów oraz motywy nawiązuje do bestsellerowego cyklu "Nieśmiertelni".Riley Bloom zostawiła siostrę, Ever, w świecie żywych, a sama przeszła mostem na drugą stronę - Tu, gdzie zawsze jest Teraz. Riley i jej pies, Maślanka starają się zadomowić w nowej rzeczywistości. Tymczasem życie po śmierci nie ma nic wspólnego z czasem wolnym; Riley ma sporo pracy. Zostaje Łowcą Dusz, a w tajniki tej pracy wprowadza ją tajemniczy Bodhi. Właśnie z nim Riley wraca na ziemię, by wykonać pierwsze zadanie. Czeka na nich Promienny Chłopiec, którego już wielu Łowców Dusz próbowało przeprowadzić go na drugą stronę, lecz jak dotąd bezskutecznie. Czy uda się to Riley?
UWAGI:
Tyt. oryg.: Radiance, 2010. Stanowi cz. 1 cyklu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mozag i John Dart znikają w bardzo tajemniczych okolicznościach. Gdy Nate i jego przyjaciele zostają poproszeni o pomoc w śledztwie, odkrywają, że w nowo otwartym salonie gier w Walnut Hills dzieje się coś podejrzanego. Co gorsza, jego właścicielem okazuje się brat Belindy White, Jonas, równie podły i bezwzględny czarodziej. Czy on także uknuł nikczemną intrygę, by zniszczyć świat? Dzieciaki odwiedzające salon gier gorączkowo starają się zdobyć magiczne stemple. Podobno pieczątki są warte niebotycznej ceny, ale nikt nie wie, co dają zwycięzcom. Nate, Summer, Trevor i Gołąb stają przed niełatwym zadaniem: żeby uwolnić przyjaciół i ocalić świat, muszą zdobyć zaufanie Jonasa, wypełniając jego polecenia, a jednocześnie udaremnić jego plany. Wyzwanie okaże się trudniejsze, niż sądzili.
UWAGI:
U dołu strony tytułowej nazwa wydawnictwa: Wilga. Oznaczenia odpowiedzialności: Brandon Mull ; przełożył Rafał Lisowski.
Nat przeprowadza się z rodzicami do miasteczka Colson. Zaprzyjaźnia się z trójką rówieśników - Trevorem, Gołębiem i Summer - i wstępuje do ich klubu poszukiwaczy skarbów. W tym samym czasie przy głównej ulicy zostaje otwarty sklep ze słodyczami. Jego właścicielka, pani White, chętnie wynagradza dzieci cukierkami w zamian za drobne przysługi. Cukierki okazują się magiczne: pozwalają unosić się w powietrzu, zmieniać wygląd albo przechodzić przez lustra. Kłopot w tym, że zlecenia pani White stają się coraz bardziej podejrzane. Tymczasem w miasteczku pojawia się stary lodziarz, pan Stott. Jego słodkości także mają niezwykłą moc. Dlaczego ci tajemniczy cukiernicy tak nagle zjawili się w Colson? Czego poszukują? Kim jest mężczyzna, który śledzi naszych bohaterów? I przede wszystkim: komu można zaufać, a kto ma bardzo niecne zamiary?
Tom 2
Awantura w salonie gier Tytuł oryginału: Arcade catastrophe, 2012
Mozag i John Dart znikają w bardzo tajemniczych okolicznościach. Gdy Nate i jego przyjaciele zostają poproszeni o pomoc w śledztwie, odkrywają, że w nowo otwartym salonie gier w Walnut Hills dzieje się coś podejrzanego. Co gorsza, jego właścicielem okazuje się brat Belindy White, Jonas, równie podły i bezwzględny czarodziej. Czy on także uknuł nikczemną intrygę, by zniszczyć świat? Dzieciaki odwiedzające salon gier gorączkowo starają się zdobyć magiczne stemple. Podobno pieczątki są warte niebotycznej ceny, ale nikt nie wie, co dają zwycięzcom. Nate, Summer, Trevor i Gołąb stają przed niełatwym zadaniem: żeby uwolnić przyjaciół i ocalić świat, muszą zdobyć zaufanie Jonasa, wypełniając jego polecenia, a jednocześnie udaremnić jego plany. Wyzwanie okaże się trudniejsze, niż sądzili.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni