Historia młodej Amerykanki przeżywającej dwa namiętne romanse - z Bretończykiem Gwendalem i francuską kuchnią. W najbardziej romantycznym z miast Elizabeth idzie na lunch z przystojnym Francuzem... i już nigdy nie wraca do domu. Poznaje świat gwarnych targowisk, modnych bistro i femme fatale noszących rozmiar 34. Uczy się, jak patroszyć ryby i jak sufletem czekoladowym koić napady tęsknoty za domem. Odkrywa też, że im lepiej zna się na francuskiej kuchni, tym lepiej rozumie Paryż. Francuska kultura, jak się okazuje, do pewnego stopnia przypomina dojrzały ser - z zewnątrz widać jedynie sztywną otoczkę i dopiero przebijając się przez nią, można dotrzeć do półpłynnego, pikantnego wnętrza.
Książka, choć doskonale wpisuje się w ramy gatunku reprezentowanego przez Rok w Prowansji czy Pod słońcem Toskanii , przynosi coś więcej niż opis blasków i cieni życia w Paryżu oraz przygód z francuską kuchnią. Jest to bowiem opowieść o zakochiwaniu się, redefiniowaniu słowa "sukces" i odkrywaniu i odkrywaniu, co się naprawdę liczy, co to znaczy być szczęśliwym, jak odnaleźć się w małżeństwie i w obcym kraju.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Poruszająca opowieść o ambicji i zdradzie - osadzona w scenerii szalonego Paryża lat. 20 - przedstawia historię miłości dwojga wyjątkowych osób: amerykańskiego noblisty Ernesta Hemingwaya i jego pierwszej żony, o której mówił pod koniec życia, iż wolałby umrzeć, niż zakochać się w jakiejkolwiek innej kobiecie. W 1920 r. Hadley Richardson dwudziestoośmiolatka, która zrezygnowała już z nadziei na szczęście i miłość, spotyka młodego Hemingwaya. Po burzliwych zalotach i ślubie nowożeńcy wyjeżdżają z Chicago do Paryża, gdzie dołączają do grona literatów Straconego Pokolenia: Scotta oraz Zeldy Fitzgeraldów, Ezry Pounda i Gertrudy Stein. Hemingwayowie głęboko się kochają i niezbyt pasują do hulaszczego trybu życia paryskiej bohemy, tonącej w alkoholu i jazzie. Otoczony pięknymi kobietami, tworzący w atmosferze rywalizacji Ernest stara się odnaleźć tam swoją literacką drogę. Hadley zaś próbuje pogodzić obowiązki żony, muzy i przyjaciółki pisarza i nie zagubić przy tym siebie. Kiedy w małżeństwo Hemingwayów wkrada się oszustwo, doprowadza do zniszczenia wszystko, co Ernest i Hadley wspólnie usiłowali zbudować.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nadszedł listopad. Jesień była tak wspaniała, jak może być tylko przy Alei Minionych Czasów, w samym sercu Paryża. Upłynęło dokładnie pięćdziesiąt dziewięć dni od upalnego sierpniowego dnia, kiedy to ekscentryczna Mademoiselle Oiseau usiadła na zielonym jedwabnym dywanie, uniosła się nad podłogą, po czym wyfrunęła przez balkon. Dziesięcioletnia Isabella została sama w osobliwym mieszkaniu Mademoiselle. Kto by przypuszczał, że pod fantazyjnymi falbankami i żabotami kryją się mroki przeszłości? Kim są dwie dziewczynki na zakurzonej fotografii? Isabella musi wyruszyć na poszukiwanie prawdy, zanim będzie za późno, i uratować wigilijną tradycję, o której Mademoiselle najwyraźniej chce zapomnieć.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Andrea de la Barre Nanteuil, Lovisa Burfit ; przełożyła Maria Jaszczurowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Piętnaście lat temu młoda Polka opuściła kraj, by zamieszkać w Paryżu. Tu z nastolatki stała się dojrzałą kobietą. Jak ułożyć sobie życie w mieście, które potrafi zarówno uwieść jak i pokazać ciemną stronę? Fascynująca opowieść o pierwszych miłościach i rozczarowaniach, karierze modelki, typowych paryżanach i miejskich sekretach...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Literackie arcydzieło Nominacja do Nagrody Goncourtów 2017. Paryż, sklep Franprix przy ulicy Rendez-Vous - ulicy Spotkania, a tak naprawdę ulicy Samotności i czasu bez przyszłości. Codzienność Gordany - skrytej i posągowo pięknej kasjerki - utkana jest z monotonii. Kobieta z nikim nie rozmawia, nikomu nie patrzy w oczy. Pewnego dnia przez nieuwagę z jej portfela wypada rodzinna fotografia. Widzi to Jeanne, klientka i bystra obserwatorka. Mając do dyspozycji strzępki informacji próbuje zrekonstruować możliwą historię Gordany. Ta opowieść staje się pretekstem, by dokonać rozrachunku również z własnym życiem.