W sieci umysłów
Tyt. oryg.: "The eye of minds, ".
Hiperzaawansowana technologia
Cyberterroryzm
Gry przerastające najśmielsze marzenia i... najgorsze koszmary
Michael jest graczem. I - jak większość graczy - więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Ta sieć całkowicie pochłania umysł i ciało, a im więcej hakerskich umiejętności posiadasz, tym lepiej się bawisz. Bo przecież najfajniej
jest łamać zasady, prawda?
Niektóre z nich wprowadzono jednak nie bez powodu. Istnieją bowiem technologie zbyt niebezpieczne, by traktować je lekkomyślnie. Ktoś właśnie złamał reguły gry - z zabójczym rezultatem.
Żeby złapać hakera, trzeba jeszcze lepszego hakera. Służby VirtNetu od dawna obserwują Michaela. Jeśli chłopak podejmie się tego wyzwania, będzie musiał wniknąć do wirtualnej sieci przez boczne uliczki i zaułki, których nigdy nie widziały ludzkie oczy.
I nie ma gwarancji, że granica pomiędzy grą i rzeczywistością nie zatrze się już na zawsze, a śmierć w sieci będzie równoznaczna ze śmiercią w realu...
Odpowiedzialność: | James Dashner ; z angielskiego przełożyli Anna Dobrzańska, Rafał Lisowski. |
Seria: | Doktryna śmiertelności / James Dashner : cz. 1 |
Hasła: | Rzeczywistość wirtualna Sztuczna inteligencja Fantastyka - 21 w. Powieść - 21 w. Literatura amerykańska |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz, 2015. |
Opis fizyczny: | 382, [1] strony ; 20 cm. |
Uwagi: | Stanowi część 1 cyklu |
Forma gatunek: | Książki. Proza. |
Powstanie dzieła: | 2013 r. |
Twórcy: | Dobrzańska-Gadowska, Anna. Tłumaczenie Lisowski, Rafał. Tłumaczenie |
Odbiorcy: | Młodzież. 14-17 lat. |
Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki |
Dodaj recenzje, komentarz | |
Inne pozycje z serii |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Dodaj komentarz do pozycji:
Serie (cykl) Doktryna śmiertelności należy czytać w określonej kolejności:
Tom 1 W sieci umysłówHiperzaawansowana technologia Cyberterroryzm Gry przerastające najśmielsze marzenia i... najgorsze koszmary Michael jest graczem. I - jak większość graczy - więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Ta sieć całkowicie pochłania umysł i ciało, a im więcej hakerskich umiejętności posiadasz, [...] |
Tom 2 Reguła myśliGdzie kończy się gra, a zaczyna prawdziwe życie? Co jest Jawą, a co Snem? Kto człowiekiem, a kto tworem? To, czego Michael dowiaduje się na końcu Ścieżki, wywraca do góry nogami całą jego wiedzę o własnym życiu. A prawda budzi w nim grozę. Michael jest tworem. Następnego dnia budzi się w obcym mieszkaniu, w ciele nieznajomego [...] |
Tom 3 Gra o życieSztuczna inteligencja, która chce opanować ludzkość. Gra, która stała się zdecydowanie zbyt realna. Walka o unicestwienie Doktryny Śmiertelności, Zaledwie kilka tygodni temu Michael oddałby wszystko, żeby jeszcze raz zanurzyć się w Sen - w świat wirtualnej rzeczywistości VirtNetu. Było tam wszystko, czego zapragnął. Miliony gier [...] |